“Camide içki içildi mi” doğru soru mu?


Gezi parkı olayları sırasında Dolmabahçe Camii’nde neler yapıldığının iddia edildiği hepimizin malumu… Akit Gazetesi yazarı Mustafa Durdu’nun “protestocular camide seks yaptı” suçlamasından bizzat başbakan Erdoğan’ın ağzından “camiye ayakkabılarla girildi içki de içildi” iddiasına kadar gündem bir süre “camide neler yaşandı?“ sorusu etrafında döndü.  Daha sonra gelen ve o gece caminin içinde neler yaşandığını gösteren videolar ve caminin müezzininin içki içilmediği yönündeki açıklamalarıyla kamuoyunun içine su serpildi. Zira videolar gösterdi ki camideki protestocuların alem yapması şöyle dursun çoğu can derdindeydi.  İçki içildiğini gösterdiği iddia edilen fotoğraflardaki gencin kola içtiği ortaya çıktı.

Yine de ne başbakan ne de AB bakanı Egemen Bağış bu işin peşini bırakmaya niyetli değillerdi. Konuyla ilgili soruşturma başlatıldı. Türkiye Gazetesi önce protestocuları camide ayakkabılarıyla gösteren fotoğrafları yayınladı (http://www.turkiyegazetesi.com.tr/gundem/48942.aspx ) Bugün itibariyle de Yeni Şafak sitesinde camide “seks yapıldığının” kanıtı olduğunu ileri sürdüğü videoyu yayınladı. Görüntülerde iki gencin tam ne yaptıkları anlaşılmasa da (çünkü Yeni Şafak delil addettiği görüntüleri buzlamayı tercih etmiş) birbirlerini öptükleri sonucuna varılabilir.

Bu video Adobe Flash Player'ın son sürümünü gerektirmektedir.

Adobe Flash Player'ın son sürümünü indirin.



Yeni Şafak gazetesi bu görüntüleri yayınlayarak camide insanların seviştiğini kanıtladığını düşünmüştür şüphesiz. Fakat büyük resme baktığımızda bu görüntüler Gezi Parkı protestocuları hakkında ne söyler?

Belki şu bir gerçektir Taksim protestocuları camiyle, Cuma namazlarıyla çok haşır neşir değillerdir, belki bir çoğu camiye hayatlarında ilk defa girmişlerdir ve bazıları camiye ayakkabıyla girmenin ya da sevgiliye kondurulacak bir öpücüğün çok hassas bir kesim tarafından kabul edilemez görüleceğinden de haberdar değildir… Yine de o gece camiye sığınana kadar saatlerce biber gazına maruz kalmış ve polisin “destanının” zoraki parçası olmuş gençler için gecenin ilk rahat alınan nefesinin affedilecek yanı hiç yok mudur? Polisin orantısız gücü birkaç münferit olaya indirgenirken 3 dakikalık bir videoyla bütün bir protesto zan altında tutulabilir mi?

Can havliyle camiye ayakkabıyla girdikleri için ve ya tamamen masum gördükleri bir öpücük yüzünden1 bu gençlerden belki Müslüman cemaati bir özür bekleyebilir. Ama bence en anlamlı soru şu: Başbakanın kendi halkına karşı her türlü kötü muameleyi karşı tarafın yetersiz dini değerleri yüzünden meşru gördüğü bir ülke de demokrasiden ve özgürlükten nasıl söz edebiliriz?

Münir Güneş Kutlu


1: Tabi bir de sorulması gereken Yeni Şafak gazetesi yazarları için “seks nedir?” sorusu var. Bu soruyu sorma hakkımı saklı tutuyorum.

[ 0 yorum ]

Yorum Gönder